Galerija INTRO vykdė įvairaus pobūdžio meno projektus, tai parodos, performansai, instaliacijos, diskusijos, kūrybinės dirbtuvės (workshops) ir pan. Tai buvo greičiau vieša erdvė, nei galerija, kuri niekada nebuvo nei komercinė, nei institucinė. Tai buvo erdvė menui, pačių menininkų valdoma vieta. Artist run strategija ir iniciatyvos pačios kūrė ir valdė erdvę. Nepriklausoma galerija neužsiėmė komercine veikla, nevykdė prekybos meno darbais, ir ane niekaip kitaip neprisistatinėjo. Nebuvo rezidentų, už kuriuos turėtų būt kažkas atsakingas. Žodžiu, menininkas vystė veiklas pats, tiek kuravo, tiek veikė. Buvo vykdomi tik aktualūs projektai. Tarpdiscipliniškumas ir daugiadiscipliniškumas tapo kertine galerijos (tiksliau dviejų galerijos erdvių) sąvoka.

Meno projektai nuo personalinių parodų iki milžiniškų tarptautinių projektų gyvavo dvejose INTRO galerijos erdvėse. Nuo jaunųjų iki pripažintų menininkų rado čia prieglaustį. Lietuvių menininkai dalyvavę galerijos projektuose: Vygandas Šimbelis, Artūras Raila, Gintautas Trimakas, Valdas Ozarinskas, Nomeda ir Gediminas Urbonas, Dainius Liškevičius, Linas Liandsbergis, Vilmantas Marcinkevičius, Irma Leščinskaitė, Gintaras Šeputis, Rokas Dovydėnas, Mindaugas Gapševičius, Ugnius Gelguda, Mindaugas Tendziagolskis, Linas Katinas, Jonas Gasiūnas, Mindaugas Navakas, Aurelija Maknytė ir daugelis kitų.

Didžiuliai tarptautiniai projektai "Vinilinis dangus", "Nesvetima tapyba", "Menų Sintezė", "Banba" Banginis Baltijoje (Whale in Baltic), “Neopopmenas lietuviškai”, "New Prosumers - New Frontiers", "Mano meno namai", „Butterbrote-Buterbrodas”, "Rytų Platuma", "Studentų Meno Dienos", "Realybė X abstrakte", "Paprastumo strategijos", "Zur Rettung der Popkultur" (Gelbstint popkultūrą), "Pataisos", "Svetimas kūnas", “Minkšta pievelė. Rudens vaisiai”, "Hand off" pritraukė šimtus menininkų iš įvairių pasaulio šalių kurti ir eksponuoti savo darbus INTRO meno centre.

Štai keletas projektų:

+

2007 lapkričio 15 d., audio vizualus projektas.

Vygandas Šimbelis - OSLO SOUND

Sostinės galerijoje INTRO:, Maironio g. 3, atidaromas audio vizualinis projektas „OSLO SOUND“ projekto autorius Vygandas Šimbelis.

Projektas paremtas dar 1864 m. Škotijos fiziko James Clerk Maxwell atradimais ir lygtimis bei šių metų kūrybinių dirbtuvių Osle, Atelier Nord, praktika. Dirbtuvėse dirbo menininkai iš viso pasaulio ir mėgino pažiūrėti į mokslines teorijas iš meninės pusės. Kūrybinių dirbtuvių metu dalyviai išgrynino nematomus miesto vaizdus ir reikšmes, ieškojo skirtumų tarp skirtingų erdvių, įtakų tarp architektūrinių sprendimų, braižė žemėlapius, ieškojo nežinomų jėgų centrų ir ramybės oazių. Iškėlė grožio vietų reikšmes ir skirtingų aspektų grėsmes, nuo išgrynintos estetikos iki hardcore politikos.

Kiekvienas miestas (taip pat ir Vilnius) su savo nesuskaičiuojamais elektros įrenginiais, aparatais, siųstuvais ir antenomis turi nežinomą ir nematomą žmogaus sukurtą dvynį – elektromagnetinį miestą.

Projekte pateikiamas santykis realaus vaizdo ir įprasmintos konkrečios vietos elektromagnetinis garsas. Žiūrovas gali stebėti kaip elektromagnetinė gaudyklė ekrane gaudo garsą, kuris priklauso nuo erdvės, architektūros, elektros įrangos ir kitų faktorių. Taip pateikiamas nematomas ir paprasta ausimi negirdimas, bet mus supantis pasaulis. Kaip jį vertinti, paliekama projekto / parodos lankytojo nuožiūrai.

Lankytojas įtraukiamas į interaktyvų veiksmą, leidžiama jam pačiam išmėginti elektromagnetinės medžiagos veikimą ir taip įsitraukti į projektą „grojant“ savu ritmu.

Projekte bus pateiktas ir audio kūrinys menininko iš Norvegijos - hc gilje (Oslo) – „Maxwell City, the electromagnetic soundtrack of Oslo“.

Menininkų Lindsay Brown, Vygandas Simbelis, Amanda Steggell, Martin Howse, Erich Berger, Atle Barcley, hc gilje, Sofia, Sneha sukaupta garso medžiaga buvo apdorota HC Gilje ir pateikta garso takeliu, kurį bus galima išgirsti ir INTRO galerijoje. Šis garso kūrinys dalyvavo Ctrl_Alt_Del projekte, Sound Art Festival, tarptautinėse radio transliacijose miestuose kaip New York, Montreal, Athens, Ghent, Berlin, ir Istanbul Biennial.

+

2007 10 15 - 21

Nesvetima tapyba

Živilė Avižienytė, Eglė Karpavičiūtė, Alina Melnikova, Eglė Nedzinskaitė, Andrius Zakarauskas; Michal Gayer, Szymon Kobylarz, Ewelina Tabor, Erwina Ziomkowska, Sylwia Wozniczka.

Parodos kuratoriai: Milda Žvirblytė ir Andrzej Tobis.

Lietuvos ir Lenkijos kultūras sieja bendras palikimas, kartu ir tapybos istorija bei tokios įtakingos asmenybės kaip M. K. Čiurlionis, kuris dailės mokėsi Varšuvoje, Justinas Vienožinskis – Krokuvos dailės akademijos auklėtinis, Vytautas Kairiūkštis, dalyvavęs parodose Lenkijoje.

2006-ųjų vasarą VDA Tapybos katedros studentai drauge su kolegomis iš Katovicų dailės akademijos dalyvavo tapybos plenere Istebnoje, kuris buvo „Lietuvos dienų Lenkijoje 2006“ renginio „M. K. Čiurlionio dienos Silezijoje“ dalis. Beskidų kalnuose įsikūrusioje Istebnoje prieš šimtą metų (1906-aisiais) Varšuvos dailės mokyklos organizuotame tapybos plenere dalyvavo M. K. Čiurlionis.

Šiemet VDA Tapybos katedros inicijuota bendra lietuvių ir lenkų studentų paroda „Nesvetima tapyba“ yra dar vienas pernai metais užsimezgusių kontaktų su Katovicų dailės akademija plėtros etapas.

Parodos pavadinimu siekiama akcentuoti tai, kad šiuolaikiniui menininkui tapybos, kaip išraiškos priemonės, pasirinkimas neprieštarauja jo prigimčiai, norui kalbėti autentiškai. Nes kitaip nei tarpdisciplininio pobūdžio šiuolaikinio meno projektai, kuriuose bendradarbiavimo strategijos lemia kūrinio atsiradimą, tapytojai tik išskirtiniais atvejais kuria kartu (pvz., A. Vinogradovas su V. Dubosarskiu, K. Ole su M. Maetammu). Todėl ne vienas šiuolaikinis menininkas, kalbėdamas apie tapybos darbo kūrimo procesą, mini saviizoliacijos būtinybę. Todėl tapyba yra egzistencinė pozicija, neatsiejama nuo asmenybės, jos pozicijos pasaulio, tikrovės atžvilgiu. Taip tapyba jam/jai tampa nesvetima.

Parodos „Nesvetima tapyba“ dalyviai – tebestudijuojantys, tačiau jau kūrybinį kelią pradėję jaunieji menininkai, eksploatuojantys individualias tapybos strategijas, taip pat kuriantys performansus, instaliacijas, objektus, kas neretai išsirutulioja iš tapybinių ieškojimų. Tapybos kūriniai liudija tapybos atvirumą visoms šiuolaikinėms raiškos priemonėms.

Lietuvių kūriniuose, be nacionalinės tapybos mokyklos bruožų, pastebima britų, olandų, belgų šiuolaikinės tapybos įtaka, tuo tarpu kolegų iš Lenkijos kūriniuose – Vidurio ar Rytų Europos įtaka. Lietuvių kūriniai labiau pasižymi koncentruota idėjine išraiška, labiau santūrūs, tuo tarpu lenkų kūriniai pasižymi savotišku teatrališkumu, žaismingumu.

Išleistas katologas, kuriame išsamiai pristatomi jaunieji menininkai: pateikiami jų pasisakymai, mintys, požiūriai, taip pat kūriniai, biografijos.

Parodos rėmėjai:

LR Kultūros ir sporto rėmimo fondas, Vilniaus dailės akademija, Katovicų dailės akademija.

+

Tarpdisciplininis studentų meno projektas MENŲ SINTEZĖ

Kas? Plenerinė tapyba, eksperimentinės keramikos dirbtuvės (lipdymas, duobės degimas), „Camera Obscura“ atviros dirbtuvės (fotografavimas, foto mini laboratorija), ugnies skulptūrų vakaras, intuityviosios muzikos seansai, trumpametražių filmų kūrimas ir filmavimas, foto sesijos, naktinis kinas, instaliacijos, žemės menas, performansai, paišymai ant kūno.

Kodėl? Tai tarpdisciplininis projektas, kuriuo siekiama suburti studentus iš Lietuvos ir kitų šalių aukštųjų meno mokyklų bendram kūrybiniam darbui. Skirtingų meno specialybių studentams šis renginys suteikė galimybę sujungti individualias idėjas, atspindėti savo (būsimojo menininko) požiūrį į šiuolaikinį meną – garso ir vaizdo sąveikas. Kartu tai padėjo studentui suvokti save kaip aktyvų kultūrinio gyvenimo atstovą. Pagrindinė projekto idėja – skatinti jaunųjų menininkų bendradarbiavimą, naujų idėjų atradimą ir bendrų kultūrinių projektų kūrimą bei įgyvendinimą.
Projekte dalyvavo skirtingų meninių specialybių studentai iš Lietuvos: Vilniaus dailės akademijos, Lietuvos teatro ir muzikos akademijos, Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Vilniaus statybos ir dizaino kolegijos, Vilniaus pedagoginio universiteto, Škotijos: Edinburgo menų kolegijos (Edinburgh College of Art), Anglijos: Liverpulio scenos menų instituto (Liverpool Institute for Performing Arts) taip pat Midlsekso (Middlesex) ir Goldsmito (Goldsmith) universitetų.

Projekto darbų paroda spalio 1–14 d. galerija INTRO: Maironio g. 3, Vilniuje.

Daugiau info: sinteze@lietuvoje.info, http://www.menusinteze.lt/, http://sinteze.lietuvoje.info/

+

Plakatų paroda „Maistas akims“ galerijoje INTRO

Dizaino agentūra “Moira Visuals” kviečia į plakatų parodą. Paroda atidaroma liepos 26 d. (ketvirtadienį) 19:00 val. „INTRO“ galerijoje (Maironio g. 3, Vilnius). Plakatus kūrė profesionalūs dizaineriai iš Lietuvos Grafinio Dizaino Asociacijos, reklamos agentūrų, Vilniaus Dailės Akademijos. Pagrindinė plakatų tema – maistas.

Birželio 26 d. įvyko dizaino kūrybinės dirbtuvės, kurių metu dizaineriai, padedami Olandijoje dizaino studijas baigusios Indrės Klimatės bei dizaino agentūros „Moira Visuals“ kūrybos vadovo Mariaus Bartkaus, darė eksperimentus su maistu. Kūrybos rezultatai afišuojami internetiniame dienoraštyje www.moiravisuals.com/workshop2007/ Nuo liepos 26 d. plakatus bus galima pamatyti viešuosiuose Vilniaus stenduose, „INTRO“ galerijoje.

„Moira Visuals“ yra dizaino agentūra, teikianti kūrybinius dizaino sprendimus ir vizualinės komunikacijos paslaugas. Generuoja dizaino idėjas ir koncentruotai jas įgyvendina. Bet kurioje srityje, visomis priemonėmis. Klientams visame pasaulyje. Daugiau informacijos http://www.moiravisuals.com/

Indrė Klimaitė yra profesionali dizainerė, grafinį dizainą studijavusi Vilniaus Dailės Akademijoje, magistro išsilavinimą gavusi Hagos Karališkojoje Dailės Akademijoje (Olandija). Organizavusi ir vedusi kūrybines dirbtuves Lietuvoje ir užsienyje. Daugiau informacijos http://www.ilegal.nl/

+

Dizaino kūrybinės dirbtuvės "Maistas" klube INTRO

Maistas – ne į burną, bet dizainui kurti

Mus supanti aplinka sudaryta iš įvairių daiktų. Maistas - kasdieninė būtinybė kiekvieno mūsų gyvenime.

Dizaino agentūra “Moira Visuals” kartu su Indre Klimaite rengia vieno vakaro kūrybines dirbtuves, kurių metu dizaineriai kurs vaizdus, naudodami maistą. Pabaigoje dizaineriai sukurs plakatus, kurie bus eksponuojami INTRO galerijoje. Renginio tikslas - naujų išraiškos formų paieška, visuomenės provokavimas domėtis vizualiaisiais menais.

„Pabandykime maistui suteikti naujos prasmės. Nedėkime į burną, geriau pamerkime į dažus!” ragina „Moira Visuals“ dizaineris Marius Bartkus. Pakviesti dizaineriai apie užduotis bus informuoti tik vakarui prasidėjus. Renginio programa, kūrybinės užduotys ir maisto priemonės yra laikomos paslaptyje, kad dalyviai negalėtų iš anksto pasiruošti. Pasak Indrės Klimaitės, tokia sąlygą būtina, kad reklamos agentūrų ir grafiniai dizaineriai tūrėtų vienodas galimybes.

+

Paroda "Interaktyvūs žaidimai"

10 Vilniaus dailės akademijos studentų pristato savo darbus. Tai interaktyvios garso ir vaizdo instaliacijos veikiančios vienoje erdvėje - žiūrovas pats pasirenka kokį darbą žiūrės ir kaip jį žiūrės.

Parodoje dalyvauja Fotografijos ir medijos meno katedros studentai: Vitalij Červiakov, Eglė Eigirdaitė, Mindaugas Galkus, Laurynas Gedvilas, Rasa Linkaitė, Mykolas Tuita, Andrej Vasilenko, Aistė Viršulytė, Andrius Narvičius, Martynas Genkovas. Vadovas Ignas Urbonas.

Paroda veiks 2007 birželio 8-9 dienomis, INTRO klubo galerijoje (Maironio 3, Vilnius), kairėje salėje, 12-18 valandomis.

+

7 bakalaurų VDA studentų darbų paroda. Atidarymas 2007 05 28, 19 val.

Liudvikas Buklys, Dalia Dūdėnaitė, Agata Erlacher, Antanas Gerlikas, Rasa Juškevičiūtė, Angelė Markauskaitė, Elena Narbutaitė.

+

Dainiaus Dapkevičiaus „Subjekto ir jo veiklos santykis“ – paroda, performansas, diplominio darbo gynimo situacija, įtraukianti aplinkybes ir visus dalyvius į kūrinio vidų, taip pat kaip „subjektus“ vykdančius tam tikrą veiklą „tuo metu“. Vizuali schema pateikė esamos situacijos apibrėžimą ir aiškino veikimo strategiją. Gynimų eigoje į gyvus pokalbius ir diskusijas buvo interaktyviai reaguojama balsu autoriaus iš anksto įrašytais atsakymais, tuo tarpu per mažą ekranėlį buvo transliuojamas tuo metu realiai miegančio subjekto vaizdas, svarstant sapno ir realybės, gyvenimo ir kūrybos ribas. Esminės sąlygos šiame projekte buvo visų kūrinio aspektų ir komponentų
ryšių nuoseklumas bei pilnas, argumentuotas kontroliavimas. Tiek eksponavimas, tiek recenzentas ar baigiamojo darbo gynimų faktas egzistuoja motyvuotai ir yra svarbūs kūriniui, o ne atvirkščiai. Situacijos laikiškumas bei nereprodukuojamumas taip pat yra reikšmingas principas, pagrindžiantis pačio kūrinio atsiradimo ir „buvimo“ aspektus.

+

2007 05 04 - 15, Irma Leščinskaitė, TAPYBA

Parodos koncepcija ir aktualumas. Kultūros gyvastingumą ir tęstinumą laiduoja tradicija. Šiuolaikinė moderniosios kultūros tradicija skiriasi nuo ankstesniosios tuo, kad yra reflektyvi, tai yra, ji grindžiama sąmoningu ir kryptingu ankstesnės kultūros paveldo interpretavimu. Toks paveldo perėmimo būdas vyrauja visose šiuolaikinės kultūros srityse, taip pat ir mene. Iš principo tai pasakytina ir apie tapybą. Vienas iš aktualiausių ir kol kas tik iš dalies išspręstų mūsų dienų lietuviškosios kultūros uždavinių yra būtinybė kūrybiškai perimti ir aktualizuoti LDK paveldą. Dėl istorinių priežasčių, pirmiausiai susijusių su būtinybe išsaugoti tautinį tapatumą, šio paveldo, ilgai suprasto kaip “nelietuviško” ir todėl “svetimo”, recepcija vyko sunkiai ir lėtai. Vis dėlto šaliai atgavus nepriklausomybę įvyko ženklūs teigiami poslinkiai. Ypač sparčiai ir sėkmingai įsisavinama nelietuvių kalba kurta LDK raštija ir literatūra.

Taip pat auga susidomėjimas ir LDK vaizduojamojo meno paveldu. Pirmiausia jį tyrinėja menotyrininkai. Tačiau plečiasi ir paties vaizduojamojo meno kūrybiniai akiračiai ir siekiai. Lietuvių tapybai mitologinė ir istorinė tematika niekada nebuvo svetima. Joje visada buvo ženklios ir pastangos remtis lietuvių liaudies meno turtais. Tačiau reikia pripažinti, kad LDK laikotarpio tapybos tradicija dar nėra tapusi visaverte ir organiška mūsų dienų lietuviškosios tapybinės savimonės ir meninės praktikos dalimi.

Daug metų atstovaudama abstrakčiosios tapybos krypčiai šio projekto vienu iš savo kūrybinio įkvėpimo šaltinių visada laikiau baroko dailę. Ir ne vien todėl, kad, vertinant grynai meno istorijos požiūriu, barokas yra vienas iš tarpsnių raido kelio, vedusio moderniojo ir abstrakčiojo meno link. Kaip žinoma, barokas yra ir ypatingas LDK kultūros ir meno raidos raidos tarpsnis – tikra jų pakilimo ir suklestėjimo viršūnė. Turint omenyje baroko ir šiuolaikinio meno sąsajas, taip pat būtinybę įtraukti į šiandieninio meno apyvartą visą Lietuvoje kurto meno paveldą ir radosi pagrindinis šio projekto sumanymas – abstrakčiosios tapybos priemonėmis mėginti aktualizuoti ir naujai įprasminti barokinės LDK tapybos paveldą sukuriant šiuolaikiškų, tačiau šiuo paveldu besiremiančių paveikslų ciklą. Jo koncepciją atspindi ir teikiamos projekto parodos pavadinimas: Amžių pašnekesys: “tatuiruota abstrakcija”.

Sukurti darbai yra tarsi jungtis, siejanti dabartinį mano kūrybos tarpsnį su tuo laoikotarpiu, kai mano darbuose atspindėjo baroko tapybos sąsajos su abstrakčiuoju ekspresionizmu. Tai perėjimas nuo barokiškai puošnios spalvos ekspresijos prie dviplanių tapybinių drobės plokštumų su grafikiniu piešiniu. Žaviuosi tiek atvira spalva, tiek ir niuansuota koloristine tapyba. Nors koloristiniai sprendimai nėra galutinis mano kuriamų darbų tikslas, jie susiję ne tiek su funkcija, kiek su psichologine ir jusline-meditacine spalvos funkcija. Tokia tapyba siekiu išreikšti vidinę patirtį. Savo abstrakcijas sieju su tam tikra “komunikacija” tarp realybės (gamtos) ir metafizinio pasaulio. Paveikslai tapomi dialektiniu priešybių principu. Vienintelės realaus pasaulio užuominos – markeriu pažymėti augalų, žmonių punktyrai, suteikiantys didelėms drobėms grafiškumo, susiliejantys į koloristinės tapybos spalvų plokštumas ir grafikos elementų dermę.

Kurti šį darbų ciklą paskatino ir įkvėpė XVIII a. Lietuvos bažnyčių interjerų freskos, kur dominuoja ekspresyviai ištapytos marmuro imitacijos, neaiškius derinius sudarančios architektūros, gamtos motyvų detalės. Savo darbuose remiuosi senuoju paveldu, mėginu suaktualinti ir gaivinti regioninės senosios dailės principus.

Irma Leščinskaitė

+

nuo 2006 11 28 iki 2006 12 07 veiksmas abiejose INTRO galerijos erdvėse. Meninis veiksmas vyksta kasdien. Parodos atidarymas 2006 12 02.

KHM.de ir VDA.lt studentų ir dėstytojų ir laisvų menininkų projektas galerijoje INTRO.

"Banba" Banginis Baltijoje (Whale in Baltic)

Bendras jaunuju Vokietijos ir Lietuvos menininku projektas-ivykis slapcia formu(l)ojantis nauja horizontalia Vilnius-Kiolnas aši ant kurios maunasi visos išraiškos priemonės, be hierarchijos, be prekinių ženklų..
Ivykio dalyviai atsitiktininkai-momentalistai bandys isplesti zanro, taip pat meno kurinio nuosavybes sampratas, artikuliuodami savo estetinius vyksmus dugiapolėje gyvo-grupinio meno (live-shared art) sintaksėje.

Projekte dalyvauja:
Lina Kynaitė, Agnė Kasilovska, Rasa Juškevičiūtė, Raimonda Davulytė, Marija Linčiūtė, Ieva Kabašinskaitė, Karolis Medzikauskas, Karolis Čivinskas, Milda Laužikaitė, Laura Kaminskaitė, Mantas Grigaitis, Gintaras Didžiapetris, Rūta Balsevižiūtė, Gintarė Valevičiūtė, Jonas Olšauskas, Vytautas Narbutas, Jurgita Remeikytė, Gintautas Trimakas, Liudvikas Buklys, Ona Kvintaitė, Rimas Sakalauskas, Liudvikas Aškinis, Rolandas Maskoliūnas, Johannes Amorosa, Luis Bustamante, Ida Clay, Hans Diernberger, David Hahlbrock, Michael Koenig, Nina May, Arne Muench, Theresa Schuleit, Claudiu Toader, Michael van den Bogaard.

+

Neopopmenas lietuviškai” – Lietuvos menininkai akistatoje su šiandiena

“Parodos tikslas yra pristatyti dailės reiškinius. Ketvirtadienį galerijoje “Intro” atidaroma paroda “Neopopmenas lietuviškai”. Parodos siekis – suprasti ir parodyti menininko situaciją Lietuvos visuomenėje, šiandieninių visuomeninių, socialinių, technologinių ir kitų pokyčių įtaką Lietuvos menininkų raiškai.
Popmeno reiškinys Vakarų Europoje ir JAV pasirodė šeštojo dešimtmečio pabaigoje ir šiuo metu geriausiai žinomas vardais – tai Andy Warholas, Roy Lichtensteinas, Claes Oldenburgas and Jim Dine’as. Nemaža apie pop meną pasako žodis “ironija” – tai raktas į šio reiškinio pasaulėvoką.
Kai šeštajame dešimtmetyje Vakarų menininkai diskutavo apie masinės informacijos perteklių, šviesos greičiu besivystančias technologijas, popkultūrą ir menininko poreikį tokioje aplinkoje prabilti naujai, Lietuvoje negalėjo kilti net noras pradėti tokių diskusijų. Tuo metu Lietuva dar buvo Sovietų sąjungos sudėtyje ir dėl įvairių priežasčių negalėjo suvokti proceso aktualumo.
Didžiausi pokyčiai Lietuvoje įvyko tik per pastaruosius penkioliką metų, tačiau jie apėmė viską, kas įmanomą – technologijų pažangą ir plėtrą, pasaulėvoką, vertybes ir kita. Pokyčiai palietė miestų kultūrą, kultūros, meno ir menininko vaidmenį visuomenėje. Pastaraisiais metais Lietuvos menininkas susiduria su nesuvaldomais informacijos srautais, būtent šiandien jam reikia spręsti - ar leistis užliejamam popkultūros bangos, ar mėginti ieškoti individualios raiškos, savojo identiteto, ieškoti kompromisų, ar išlikti ištikimam kultūrinei tradicijai.
Turint prieš akis visą šį menininko ir kultūrinės aplinkos kontekstą aiškėja ir projekto “Neopopmenas lietuviškai” kontūrai. Pasak vieno projekto kuratorių - Ričardo Bartkevičiaus, per pastaruosius dešimt metų Lietuvoje įvyko esminių pokyčių, kurie daro įtaką dailės kalbai ir meninės veiklos tikslams, be to, pasikeitė tiek meno vartotojas, tiek pats kūrėjas.
“Šiandien pastebimas menininkų siekis priartinti savo kūrybą prie platesnių visuomenės sluoksnių tiek per idėjų, tiek per kūrinio formos pasirinkimą, aktyviai naudojant naujas kūrinių pristatymo bei kūrimo technologijas. Galima stebėti vis didesnę įvairių medijų daromą įtaką tiek meno kūrinio formai, tiek idėjai,” – pažymi R. Bartkevičius.
Projekto spaudos konferencija įvyks spalio 5 dieną, 17 valandą klubo “Intro” erdvėje. Oficialus parodos “Neopopmenas lietuviškai” atidarymas įvyks spalio 5 dieną, ketvirtadienį, 19 valandą, galerijoje “Intro” (Maironio g. 3).

Projekto dalyviai:
Akstinas ir Akstinas, Barilaitė, Balsiukaitė, Bartkevičius, Dovydėnas, Didžpetris, DG, Gauba, Gražys, Grigaliūnas, Zavadskis, Janušonis, Jablonskis, Janonis, Jonaitis, Juškutė, Kasparavičiūtė, Juodytė, Kedulaitė, Kubilytė, Liškevičius, Liandsbergis, Marcinkevičius, Rekevičiūtė, Rridikaitė, Staškevičiūtė, Sodaika, Šapoka, Leonavičius, Vaičys, Valančius, Vaigeltaitė, Vasiliūnas, Vozbinas, Žalpys, Kviliūnas, Gasiūnas, Nemeikšis, Vanagas, Mažonaitė, Kyzykaitė, Mulina, Didžiapetris, "Grupė prostitutė", Ozarinskas.

+

Superfactory socialinis veiksmas "New Prosumers - New Frontiers" vyks 2006 09 09 nuo 17 val. INTRO galerijoje, iejimas nemokamas, veliau, nuo 21 val., vyks "Subject 02: Crossfade" renginys:

New Prosumers - New Frontiers

Superfactory(TM) http://www.superfactory.biz

Matze Schmidt, Karsten Asshauer, mi_ga, Martin Kuentz, Babzi

Bring along your mp3, lp, cd & tape players, md recorders, radio receivers, laptops, records, cds, mds, mp3s ...

Enter

(0) As a Prosumer you enter the shop floor
(1) Play the game and win
(2) Join the DIY building of Mini-FM kits at the workshop
(3) Make up your own pirate radio station and broadcast
(4) Join the Plug-in Party together with other Prosumers
(5) Be revolutionary televised live! on Superfactory Channel TV

We don't want to show "informational free jazz" = synonym for free
labour but the combination of a production process with a point of sale.
And there is hard work on hardware!

The Superfactory(TM) does not believe in immaterial work as the new
paradigm of capitalism. And there is no doubt, that radio exists under
capitalistic circumstances. Sure, for real work in a real factory you
need to buy the labour of the workers. But here in this mix of a factory
with a supermarket you can exploit yourself. Sit down and assemble a
transmitter and then do a better than good radio show for the people out
there! It takes not more than 15 minutes of your lifetime-value (or
more. YOU decide!).

Join the Plug-in Party together with other Prosumers and don't forget to
bring materials for Superfactory(TM) Plug-in Party!

Exit

INTRO, Maironio 3,Vilnius, Lithuania (www.intro.lt)
live from 17:00-20:00 EET (GMT+2) on local MHz and
http://www.superfactory.biz:7998/listen.pls

+

"MANO MENO NAMAI 06"

GABIAUSI JAUNIEJI SPECIALISTAI - IDĖJŲ ŠALTINIS ATEIČIAI

2006 m. birželio 27 d. – liepos 5 d. Vilniaus dailės akademija rengia geriausių magistrantų darbų pristatymą. Šis renginys, įprastas daugeliui užsienio meno akademijų, Lietuvoje rengiamas pirmą kartą. Svarbiausi projekto tikslai yra supažindinti visuomenę su gabiausių jaunų specialistų galimybėmis, paskatinti spartesnį ir produktyvesnį inovatyvių kūrybinių idėjų įsiliejimą į dailės ir kūrybinių industrijų rinką.

Didžiojoje ir mažojoje INTRO galerijose eksponuojami medijos meno ir fotografijos darbai, o visame Maironio g. 3 pastate telpa dizainas, keramika, tekstilė, tapyba, grafika ir kiti menai.

+

Birželio 2 dieną, penktadienį, galerijoje „Intro” visuomenei bus pristatyta Štutgarto ir Vilniaus jaunųjų skulptorių paroda „Butterbrote-Buterbrodas”. Parodoje dalyvauja 15 Lietuvos ir Vokietijos menininkų.

Parodos pavadinimas „Butterbrote-Buterbrodas” vokiškas skolinys lietuvių kalboje, šiuo atveju tampa savotiška meno metafora.

Buterbrodas savaime suprantamas kaip paprastas ir tuo pačiu esminis maistas. Pavyzdžiui kaip užkandis pusryčiaujant ar sumuštinis, valgomas darbe pertraukos metu prisideda prie mūsų gyvybės palaikymo, suteikdamas malonumą taip pat ir „dvasinis” menas, kramsnojamas parodos lankymo metu ir geriausiu atveju dar po jos palieka mumyse savo pėdsaką.

Kaip meno taip ir sumuštinio spektras, kokybė, priklauso nuo sudėtinių dalių, paruošimo būdo, valgytojo skonio receptorių. Pasikeitus vienam ingredientui keičiasi bendras vaizdas, skonis.

Paroda „Butterbrote-Buterbrodas” spalio mėnesį bus pristatoma Štutgarte.

Parodą globoja Vokietijos ambasada Vilniuje ir Lietuvos ambasada Berlyne, parodą remia LR Kultūros ministerija, Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas, Vilniaus dailės akademija.

„Intro“ paroda veiks iki birželio 16 dienos.

parodos menininkai:
Zilvinas Balkevicius, Helmut Dietz, Audrius Dumikas, Friedemann Flother, Arunas Gudaitis, Raimundas Krukonis, Jan Lochte, Juozas Laivys, Frank Maier, Kerstin Mayer, Tino Panse, Rudolf Reiber, Stefan Rohrer, Kęstutis Svirnelis, Mindaugas Tenziagolskis.

+

VILMA kviecia y sociologo, radikalios kulturos filosofo Stevphen Shukaitis
is Autonomedia autoriu kolektyvo (NY) viesha paskaita "Radikalios medijos,
maishtaujanti vaizduote ir kovojimu ciklai" (angl. "Radical Media,
Insurgent Imagination, and Cycles of Struggles"),
kuri vyks trechiadieny (24.05.2006) 18 val. "Intro" klube.

+

C I T Y S A M P L I N G

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Start: 2004.06

Presentation: Friday 2005.11.25, 16:00

Author: Jonas Piet (20/08/1978, Dutch)

Material: 200-300 photo's (10x15cm), notes, around 100 postcards

Location: Vilnius, Lithuania

Themes: experiences, dialogue, participation, city information, association, diversity, continuous change, tourism.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

> City Sampling background

City Sampling is a public art or interaction design project. I made a proposal for an experimental information system about Vilnius, with emphasis on experiences and associations, rather then on historical facts and the famous things. It is about experiences of people living in the city, surprise, continuous change, dialogue, participation, associations and interpretations. This project is my MA-diploma work in design. I have been working on it for one and a half year, mostly in Vilnius and more or less with Vilnius Municipality.

> Linked fragments of information

For this project, I see the city as a large collection of bits and pieces of information. Each fragment has a different age, topic, perspective, lifetime, etc. These fragments are collected in a database with a web interface. It is an open source system and anyone can enter information that he likes, about things or places that are special for him or her. In that way the information also tells a lot about the people themselves. I try to make associative relations between these fragments of information and visualize an 'associative' structure of Vilnius.

> Randomized cardsets

Next to the web interface, the system has a paper interface: sets of cards, each set is randomly selected from the database. Each card shows one special place or object, and is linked to several other cards. The cards would be newly printed every week, to keep everything up to date. Layout of the cards is automatically generated by code with randomized variables, to make layouts with all different cards to support the diverse character of the information. The card sets have a low-profile appearance to support the experimental nature of the project and the limited lifetime of printed information. People make their way through the city with the cards and as they visit successive places, they get their own information and their own interpretation of Vilnius strats to emerge. They are encouraged to react and to add new information.

> The August trail & biodegradable labels

As a test, I have collected information about Vilnius by asking people that live there. This went very well, I printed some sets of cards and tried them with visitors. I received very enthusiastic reactions, both from locals and from visitors. Next to the cardsets, I would like to introduce labels for everyone to mark places in the city. I am working on labels made from biodegradable plastics that disappear after a few months. These labels support participation with the project and finding unexpected information. Because of the biodegradable material, the label disappears before the information is aged and it doesn’t leave any litter in the city. I spoke with a manufacturer and he showed me this amazing material. It looks great!

> The ‘Cultural Probe’ research

In the very beginning of the project, summer 2004, I performed an experimental research among visitors in Vilnius to collect inspiration. Tourists were given a package with a disposable camera with special instructions, postcards with very open questions and other challeging items. I asked these people to collect information for me about Vilnius. Some 16 (groups of) visitors from all over the world collected material for me, using these 'cultural probe' packages. I received an incredible amount of inspiring and personal feedback, written answers, photographs. In the attachment you could see some images from the cultural probe material. A part of the material, including some 200-300 snapshots, I would like to display because it shows an interesting perspective on Vilnius. During the presentation and exhibition, I also would like to actively collect reactions on my project from people visiting the exhibition and to invite them to add new places to the City Sampling collection.

+

2005 06 13-19
Mindaugas Tendziagolskis - "mindaugas tendziagolskis pristato:"

+

Projektų pristatymo pratęsimas yra sekcijoje - Istorija 2.


dr. Vegas Simbelis
Art Value
INTRO arts
artist Das Vegas exhibition
Contemporary art and artists